Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Pont Sainte Maxence - Courville-sur-Eure - Port Louis

Dinsdag 17 oktober staan we weer met een zonnetje aan de lucht op. We willen richting Lorient in Zuid Bretagne en dus wordt de navigatie ingesteld. We vertrouwen "volledig" op het systeem, maar als we wat te vaak Lyon op de borden lezen gaan we toch twijfelen. Blijkt dat ik de coördinaten N (noord) en O (Oost) heb ingevuld in plaats van N (noord) en W (west). Zit je toch uit de richting hoor... haha. Dan het roer maar omgooien en weer op weg. Het is mooi weer (23 graden) en we zijn op vakantie nietwaar. Eind van de middag arriveren we op een camperplaats in Courville-sur-Eure (nabij Chartres). Keurige plek en wij zijn niet de enigen. Elektra en water blijken alleen met jetons (muntjes) verkrijgbaar op de daarnaast gelegen camping, die in deze periode gesloten is!!!! We kunnen gelukkig zonder. Grijs water en chemisch toilet legen en vuilnis kunnen we wel kwijt.

Woensdag 18 oktober. Als Garfield en Snoopy ons wekken voor hun ontbijt blijkt het bewolkt en valt er een lichte buitje. Wat gisteren niet gelukt is moet vandaag echt wel gerealiseerd worden. Na alle plichtplegingen gaan we op stap over de Franse wegen. Het blijft het grootste deel van de dag bewolkt, maar het is droog. Onderweg checken we natuurlijk ook de kaart, want 1 keer zo'n blunder als gisteren is genoeg. Alles verloopt vandaag soepel en tegen het einde van de middag draaien we de camperplaats in Port Louis op. Deze ligt binnen de muren van de Citadel, waarachter de golven van de Atlantische Oceaan. Als we 's avonds een wandeling maken zien we Lorient aan de overkant van de haveningang liggen. Aangezien het nu al snel donker is, raken we toch even gedesoriënteerd in Port Louis, maar we vinden de camper terug haha. Morgen op excursie en zeker naar de Keroman, de voormalige onderzeeboot basis van Admiraal Donitz, die al een tijdje op ons lijstje staat. Wordt vervolgd.

Chantal

Je hebt de extra kilometers niet hoeven lopen gelukkig hihi. En het levert toch een mooi verhaal op.

Groet, Chantal

Guus en Corry

Ach een kleinigheidje blijf je houden, kniesoor die daar over valt.
Duurt de vakantie lekker lang.
Groetjes,veel plezier en ben voorzichtig hoor.

Elly

Gaat goed klinkt gezellig! Een kleinigheid zal er altijd zijn!!Goede reis!

Mirjam roelands

Wow wat leuk om zo ver t gaan toeren lees dat je veel zonneschijn hebt ge iet ervan en nog een leuke reis volg t wel
Groetjes