Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Oradour sur Glane-Gradignan-Jaca

Zaterdag 21 oktober 2017: Na een nacht met veel regen staan we op. Het is zwaar bewolkt en we bereiden ons voor op de komende trip. Nog even servicen en dan op weg richting Limoges. Daar gaan we even boodschappen doen bij de Carrefour. Daarna even lunchen en dan weer verder. Via diverse Départementale (provinciale) wegen gaan we richting Bordeaux. We kruisen de Cognac streek, maar hebben helaas geen tijd voor een proeverij. Na een rit met wisselende wolken en een flauw najaars zonnetje komen we bij camping Beausoleil (mooie zon) in Gradignan ten zuiden van Bordeaux. We hebben de laatste vrije plek. Nadat we zijn geïnstalleerd begint het weer fiks te regenen, dus de camping naam spoort nu niet . Tijd voor het avondeten, dat dankzij het winkelen bij Carrefour mogelijk is.

Zondag 22 oktober 2017: Wederom een nacht met veel regen achter de rug. Alle voorzieningen weer op orde, lekker gedoucht en dan weer op weg. We gaan richting Pyreneeën via diverse Départementale wegen. Veel smalle wegen, veel rotondes (2 fraaie metalen beelden gezien, nl. wielrenner en visser met hengel.. was top) , maar ook mooie dorpjes en uitzichten. Het terrein wordt steeds heuvelachtig, maar dat is ook niet gek want we naderen de Pyreneeën. Onderweg komen we een kudde schapen tegen die vanuit de weide naar elders worden begeleid. Boven de bergen hangt een nevel en de temperatuur loopt terug. De route leidt ons via de 8,6 kilometer lange Somport tunnel. Die rit verloopt vlekkeloos en aan het einde van de tunnel blijken we in Spanje aangekomen. We kiezen voor een rustplaats in Jaca op de camperplaats.

Martine Winkelmolen

Route naar Jaca klinkt bekend, mooie route vonden wij, leuk dorpje Jaca. Jammer van het weer

Elly

Mijn herinneringen zijn aan Jaca zijn heel mooi!! Neem de tijd voor Jaca!!,

Carel

Was het zo druk op de camping of gold dit alleen voor campers. De laatste plaats nog wel.
Ik hoop dat het in Spanje beter weer is. Groet.

Godelive

Het was zo druk op de camping Carel