Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Granada (Otura) - Marbella - La Linea de la Concepcion

Zondag 29 oktober 2017 : Terwijl we met onze ogen dicht lagen is de klok een uur terug gezet, omdat de wintertijd weer is ingegaan. We hebben besloten om vandaag nog even rustig aan te doen alvorens weer verder te trekken. We hebben nog wat spullen die gewassen moeten worden en het is prima weer daarvoor. Ook gelijk de mogelijkheid om Garfield en Snoopy wat relatieve vrijheid te geven buiten... aan de lijn natuurlijk. We gaan vanavond lekker wat grillen, want dat kan prima met dit weer. De avond valt wat eerder in vanwege de wintertijd, dus moeten we even dooreten. Lampje erbij en een vestje en alles loopt weer gesmeerd.

Maandag 30 oktober 2017 : Vandaag trekken we weer verder naar het zuiden. Na de gebruikelijke ochtendrituelen alles inpakken, servicenummer en betalen. We rijden de camping af en zitten weer snel op de doorgaande weg. Het is relatief rustig onderweg, dus de reis vordert naar wens. Onderweg genieten we van de mooie plaatjes die we tijdens de rit te zien krijgen. In de buurt van Motril komen we bij de Middellandse-Zee en loopt de weg langs de kust verder. Weer eens wat anders... links de zee en rechts de bergen. In Malaga gaan we nog even de LPG gasflessen bijvullen, want in Marokko is LPG niet of nauwelijks verkrijgbaar. Overigens zijn er in geheel Spanje ook slechts 200 LPG stations. Aan de pomp blijkt dat de 2 adapters uit onze collectie niet passen. Even bij de pomp vragen en jawel hoor ze hebben adapters... welke van de 4 wilt u? Gelukkig zit er een goede bij, dus probleem ook weer opgelost. We rijden verder richting Marbella en besluiten te stoppen op ACSI camping La Buganvilla. Best een grote camping, die redelijk bezet blijkt, maar nog voldoende plekjes om er een uit te kiezen. We installeren ons en gaan lekker nog een poosje van de zon genieten.

Dinsdag 31 oktober 2017 : Vandaag hebben we afgesproken om onze vrienden Martine en Thieu te ontmoeten, zodat we verder naar Marokko kunnen trekken. Omdat het maar een beperkte afstand is om af te leggen doen we rustig aan. Rond het middaguur hebben we alles afgerond op de camping en vertrekken we. De route voert ons verder langs de fraaie kustlijn met mooie kleurige huizen en gebouwen. Onderweg zien we ook nog een stuk natuur waar wilde runderen grazen. We hebben afgesproken om 15.00 uur, maar zo omstreeks 13.30 uur zijn we er al. Wij blijken niet de enigen, want Thieu en Martine hebben net hun camper bij de Lidl op de parking gezet. Fijn om na weken van zwerven elkaar op het zuidelijkste puntje van Spanje te treffen. Na de begroeting spreken we af eerst de tickets voor de ferry te gaan kopen. Het blijkt op loopafstand en de formaliteiten zijn redelijk snel geregeld. Mooi wij zijn klaar voor de overtocht naar Marokko. Dan nog even bij Lidl de voorraden aanvullen, zodat we de komende dagen vooruit kunnen. Als de klussen geklaard zijn trekken we richting camperplaats in La Linea de la Concepcion vlakbij Gibraltar. Er is nog voldoende plaats, dus wij kunnen hier overnachten. Mooi plekje met aan de ene kant de plaatselijke jachthaven en aan de andere kant van de grens Gibraltar. De rots van Gibraltar lijkt een constante rookpluim uit te spuwen. Bijzonder gezicht hoor. Als we op een bankje bij de jachthaven bijkletsen horen en zien we regelmatig vliegtuigen landen en opstijgen in Gibraltar. Maken wel een hoop kabaal, maar gelukkig is het geen drukke luchthaven. Dan bespreken we het programma voor morgen ... de oversteek naar Marokko. Op tijd naar bed vandaag en morgen weer heel vroeg op. Wordt vervolgd.

Marina en Rudi.

Hallo Godelieve en Ben,
Een prettige overtocht gewenst en niet te veel wind, dan kan het alleen maar meezitten.

Groetjes weer.

margreet

Ik hoop dat jullie in Marokko ook internet hebben,want ik zie er naar uit om weer 'n stukje reis te lezen.Ik (wij) wens(en) jullie een hele fijne en veilige overtocht. Tot de volgende x!!

Chantal

Ben en Godelive,
Leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen. Een veilige, prettige overtocht gewenst naar Marokko. En tot het volgende verslag.

Elly

Heel leuk dat elkaar zoals af gesproken heb gevonden! Hopelijk is de boot stabiel en niet te veel wind! Je snap wat ik bedoel ( zee ziek) Goede Vaart. JUllie verslag is leuk om te lezen! ?

Ria

Een mooie overtocht !
Groetjes

Guus en Corry

Hoi Godelive en Ben,
Een hele fijne overtocht gewenst en nog een prettige vakantie.
Groetjes,

P.S. Ik heb nog een e-mail bericht gestuurd over de uitslag van Guus bij de internist.
Ik weet niet of je die hebt ontvangen, anders hoor je het later wel.
Groetjes