Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Todrha Kloof – Zagora

Donderdag 16 november 2017: Ons wekkertje loopt om 7.00 uur af en dus tijd om op te staan. De katten krijgen vers water en een bak korrels en daarna onszelf gaan verzorgen. Omdat we gisteren al het nodige hebben ingepakt is de rest snel gedaan. Bestelde brood ophalen en afrekenen aan de receptie en daarna weer op pad. Godelive zit vanmorgen weer achter het stuur en menig Marokkaan kijkt naar deze vrouw achter het stuur van de camper,want da’s geen alledaags beeld voor hen kennelijk. We rijden een stukje de eerder afgelegde route langs Tinghir en zien weer bekende beelden. Dorpjes en vlaktes wisselen elkaar af en Ben schiet ondertussen nog wat plaatjes. Als we weer op de doorgaande route zitten is er een afwisselend landscha[p te zien soms bergen met haarspeldbochten, soms vlaktes als een aangeharkte tuin met split en dan weer een maanlandschap met diverse kraters. Zeer bijzonder om te zien. Onderweg weer de bekende taferelen van wandelende mensen langs de weg, zwaaiende kinderen, ezeltjes met zware bepakking etc. We passeren ook grote palmeraies (palm boomgaarden) met rijpe dadels, wat een fraai beeld oplevert. We vragen ons ondertussen wel af of de palm in onze tuin met de fraaie gele trossen in de zomer wellicht ook een dadelpalm is. Onderweg valt ons op dat de vrouwen vandaag vaak in heel fleurige kledij lopen en Martine weet ons te vertellen, dat het vandaag een nationale feestdag is. Een stuk verder staat een protesterende groep vrouwen met spandoeken in Arabisch, maar voor ons onduidelijk wat dit voorstelt. De veiligheidsdiensten hebben dit protest wel serieus genomen, want er staan zeker een 10 tal politievoertuigen met bemensing om een en ander in de gaten te houden. En stukje verder stoppen we even om te tanken en te lunchen. Met wat extra moeite weten we de ober in het Frans de bestelling duidelijk te maken en zowaar na een kwartiertje arriveren de bestelde zaken. Het smaakt goed, afrekenen en daarna weer op weg voor de laatste ruk. Halverwege de middag arriveren we op Camping Les Jardins de Zagora en gaan we ons installeren. Het is schitterend weer en we genieten nog een poosje van het zonnetje. ’s Avonds gaan we uit eten in de stad.

Elly

Jaloers lekker dat zonnetje! Hier zijn we al blij dat het droog is,

coby

geen gebrek aan vit d , en wel lekker bruin