Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Tafraoute verkennen - 2

Woensdag 22 november 2017: Vandaag is de dag van de grote soukh (markt) en er is afgesproken om die te bezoeken. Ben besluit niet mee te gaan, omdat zijn darmen gisteravond weer van slag waren, dus Godelive, Martine en Thieu gaan gedrieën op stap. Het zonnetje schijnt inmiddels volop en de temperatuur is aangenaam. Als Ben wat klusjes heeft gedaan en inmiddels een wat luchtiger tenue aan het aantrekken is staat er iemand buiten de camper te roepen. Als Ben naar buiten gaat blijkt er een man met een baseball cap en een rood jack buiten te staan. Hij vertelt in half Duits, dat hij kapper is en dames en heren kan knippen en al 19 jaar kapper is in Tafraoute. Zijn tarief is 60 dirham ( 6 euro) voor heren en 80 dirham (8 euro) voor dames. Omdat de haartjes inmiddels weer al 5 tot 6 weken aan het groeien zijn en de prijs een “koopje” is besluit Ben zijn coupe te laten doen. De man pakt zijn spulletjes uit, zegt dat hij alles met de schaar doet en het kapsel niet te kort zal knippen. Na een paar minuten bedenkt Ben dat een foto wel leuk zal zijn en de man stemt toe, de selfie stick en de gsm gepakt en er wordt een actiefoto gemaakt. Ben doet nog wat klusjes en na het middaguur komen de marktbezoekers de camping weer oplopen. Godelive heeft weer wat spulletjes weten te scoren op de markt en showt vol trots haar aankopen. De markt bleek vandaag inderdaad een stuk drukker dan gisteren, omdat er meer kippen, schapen en kalveren te koop blijken. Er blijkt ook een groep mannen naar een zogenaamde storyteller (verhalen verteller) te staan luisteren. Wat de man vertelt is voor ons Nederlanders niet te volgen, maar de mannen vinden het blijkbaar amusant want er wordt gelachen. Ondertussen tijd voor de lunch en wij gaan naderhand even via whatsapp bellen met Cindy en de kleinkinderen, die het leuk vinden om oma en opa ook in beeld te zien. Het volgende belletje is naar Rob, die vandaag een vrije dag heeft. Na zoveel weken op stap beginnen we de kids wel te missen en zij ons ook blijkt. Thieu en Martine zijn ondertussen een stukje door de omgeving gaan fietsen. Thieu is een beetje “jaloers” op Ben zijn mooie kapsel en dus wordt via de receptie de kapper nogmaals ontboden. Nadien blijkt de kapper ook een camperende Engelsman een nieuw kapsel te mogen geven. Goede dag voor deze man denken wij. Tegen het einde van de middag worden nog wat voorbereidingen gedaan voor de reis van morgen naar Agadir.

Elly

Wel foto’s van de nieuwe kop van ben. Anders kennen wij hem niet meer!HaHa