Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Moulay Bousselham – Martil

Donderdag 7 december 2017: We vertrekken vandaag richting Martil in het Noorden van Marokko een rit van ongeveer 160 kilometer. Als we opstaan zien we de vuilnisman met paard en wagen de vuilnisemmers legen op de camping. Een dergelijk beeld roept de herinnering op aan de 50-er jaren toen bij ons in Nederland dit op dezelfde manier gebeurde. Nadat we hebben ingepakt, de rekening vereffend rijden we rond 10.00 uur de camping af. We volgen een stuk de snelweg, die ongeveer hetzelfde beeld biedt van gisteren. Land- en tuinbouw en ook veeteelt, waarbij het groter aantal runderen wel opvalt ten opzichte van de eerder bezochte gebieden. Martine en Thieu hebben een alternatieve route via “route nationale” (provinciale weg) opgezocht en willen deze graag proberen. Behalve natuurlijk de smallere wegen valt ook op, dat het onderhoud vaak te wensen overlaat. De natuur is evenwel wel mooi en dat biedt ook mogelijkheden voor de fotograaf. Bij een dorpje zien we een grote groep ooievaars en omdat we daar een stop kunnen maken is er een mogelijkheid van dichterbij te fotograferen. We naderen weer de kuststrook aan de Middellandse Zee met Tetouan als mooie stad. We zien weer de schitterende gebouwen, prachtige straten en de drukte van de vele studenten te voet, zoals we die zo’n kleine 6 weken geleden ook zagen. We laten ook nog even de brandstoftank vollopen voor de voordelige Marokko prijs en rijden dan door naar Martil en arriveren snel op Camping Al Boustane. Als we geïnstalleerd zijn maken Godelive en Ben een wandeling langs de boulevard, die enkele honderden meters van de camping afligt. Door de lage zonnestand is de boulevard en het strand grotendeels beschaduwd en de wind maakt het koud. Zomers is dit hoogstwaarschijnlijk een drukte van jewelste. We kopen onderweg nog wel even een ijsje en gaan dan rap richting camping. We drinken nog even een pilsje met Martine en Thieu en bespreken nog even de details voor morgen, wanneer we de oversteek weer maken van Marokko naar Spanje. Om te voorkomen dat we ongewenste vertraging oplopen bij de diverse grenscontroles en daardoor te laat een boot kunnen nemen, spreken we af om 7.30 uur te vertrekken vanaf de camping. Dus vanavond weer op tijd naar bed!

Elly

Goede overtocht en hopelijk verloop alles naar wens!,