Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Urrugne – Tours

Dinsdag 12 december 2017: Vannacht heeft het geonweerd en gehageld, dus buiten was het weer geen pretje. Als we opstaan blijken al meerdere kampeerders in de weer, want velen trekken weer verder richting zuiden voor de overwintering. Wij gaan in tegengestelde richting vandaag, dus snel nog de gebruikelijke handelingen plegen en dan afscheid nemen van Martine en Thieu. Godelive blijkt in haar ijverigheid ook de stroomkabel van hen ontkoppelt te hebben, zodat het straalkacheltje niet deed wat die behoorde te doen. Da’s lachen! We rijden de camping af en gaan nog even een paar boodschapjes doen bij de Supermarkt van Leclerc in Saint Jean de Luz. De afdeling dameskleding blijkt toch een bijzondere aantrekkingskracht te hebben op Godelive, want er moet even gekeurd en gepast worden. Ze vindt iets leuks voor de feestdagen, dus da’s weer mooi meegenomen. We ronden snel de boodschappenlijst af (waaronder mille feuilles = franse tompoes) en gaan op weg. Het eerste stuk op de snelweg verloopt wat minder snel, want er zijn kilometers lang wegwerkzaamheden met beperkte snelheid en druk vrachtverkeer. Op een bepaald moment horen we een harde tik alsof er iets tegen de ruit is gevlogen, maar er is niets te zien...gelukkig! Onderweg proberen we nog even wat LPG te tanken voor het geval het koud blijft en we dus meer moet stoken. Dit blijkt niet zo eenvoudig, want de eerste 2 pompen staan links en onze tanks staan rechts, dus de slang is tekort. De derde keer blijkt de goede keer te zijn en we benutten deze stop gelijk maar voor een bak koffie. We gaan nu een flink stuk doorrijden en voorbij Bordeaux maken we een stop voor de lunchpauze. Het zonnetje is inmiddels doorgebroken en vanachter het glas lijkt het aangenaam weer, maar buiten blijkt het toch nog aardig fris. ’s Middags nog even tanken en koffiedrinken en dan richting Tours, waar we vanavond willen arriveren op camping Val de Loire in Saint Avertin (een wijk van Tours). Onderweg zijn er nogmaals diverse stukken wegwerkzaamheden en snelheidsbeperkingen, dus we lopen wederom vertraging op. We hebben gelezen, dat de receptie in deze tijd van het jaar om 18.00 uur sluit, dus dat wordt kantje boord. In Tours zitten we midden in de avondspits, maar gelukkig kunnen we ons om 17.55 uur melden bij de receptie. We worden netjes geholpen, het blijkt een nette camping met goed sanitair, dus dat moet weer lukken voor vannacht. Als we vanavond koffie drinken en de mille feuilles willen nuttigen blijken onze katten net wat sneller dan wij en gaan er met een stukje vandoor….stelletje rovers. Morgen nog 640 kilometer te gaan om thuis te komen. We zien wel of we dat gaan redden met het weer en de verkeersdrukte.