Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Reinach (CH) - Iseo (IT)

Maandag 28 mei 2018:

Na het ochtendritueel maken we ons weer klaar voor vertrek. Als alles is afgerond blijkt onze kat Garfield weer zijn Houdini truc te hebben toegepast, want er ligt een riem met tuigje maar geen Garfield te zien. Godelive gaat met rammelende kattekorreldoos op zoek en ook ik probeer hem te vinden. Na een kwartier zoeken komt hij in Godelive’s vizier en is zijn uitstapje ten einde. We snorren weer richting autosnelweg en volgen de richting Luzern en Sint Gotthard tunnel. Het is wel wat drukker onderweg, maar we hebben geen opstoppingen. Onderweg genieten we van het prachtige Zwitserse landschap, groene weiden, mooie huizen en boerderijen, prachtige vergezichten met besneeuwde bergen. Voor ons Nederlanders toch een bijzonder fenomeen, want bij ons is alles vlak en besneeuwde bergtoppen in de zomer blijft toch apart. Voor de Sint Gotthart tunnel lunchen we even en daarna neemt Godelive het stuur weer over. De Sint Gotthart tunnel blijft toch ook een uitdaging, want 17 kilometer lang in een tunnel met tegemoetkomend verkeer betekent erg op je tellen letten. Na de tunnel zijn alle borden in het Italiaans, alhoewel we nog steeds in Zwitserland zijn. We zien ook prachtige meren en maken al rijdend een paar foto’s (de bijrijder natuurlijk!!). Bij Chiasso passeren we de Italiaanse grens en de douanier wenkt dat we door kunnen rijden. We willen overnachten bij camping Quai in Iseo aan het Lago di Iseo (Meer van Iseo), maar onze navigatie voert ons via vele dorpen/stadjes met 50 km p/u en talloze rotondes, zodat ik (Ben) dit woord de komende dagen niet meer wil horen. We zitten in de spits en de vele (motor-)scooters en motoren proberen overal tussendoor te laveren. Op een bepaald moment wordt eigenlijk voor onze ogen een overstekende vrouw door zo’n motorscooter aangereden. De vrouw ligt op straat, de scooterrijder is gevallen en van alle kanten komen mensen aangesneld en wordt er om hulp gebeld. Al heel snel is er een ambulance/auto met medische symbolen en wij besluiten dan om een zijweg in te slaan. Wij kunnen per slot van rekening geen Italiaans en van medische hulpverlening hebben we ook geen kaas gegeten. Hopelijk komt het allemaal weer goed met deze vrouw. Later dan gepland komen we aan op de camping en worden vriendelijk ontvangen en naar onze plek geleid. We hebben geen zin meer om zelf wat te eten te maken en gaan lekker een pizza en biertje nuttigen op het camping terras. Ook vanavond wordt er weer regen verwacht en jawel rond 10.30 komt deze voorspelling ook uit.

Martine Winkelmolen

jaloers.........Iseomeer heerlijk.

Elly

Ja!! Onvergeeflijk .

Een Italiaanse ging haar fiat 500 wassen. Haar auto half in het water. Deuren open! Gooide emmers water zo over het desbord Ha Ha