Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Bourscheid (L) - Reinach (CH)

Zaterdag 26 mei 2018:

Als we opstaan staat het zonnetje weer al te stralen aan de lucht. Het is nog een beetje fris en het gras is nog vochtig, maar dat wordt met het zonnetje vast beter. Lekker buiten ontbeten en we kunnen vandaag lekker een beetje bijtanken. De katten zijn aangelijnd en genieten ook van hun relatieve vrijheid. ’s Middags komen Corrie en Guus even buurten voor een bakkie koffie. Er zijn een paar paragliders te zien, die vanaf de berg opstijgen en vervolgens langzaam door het dal zweven en uiteindelijk op een veldje bij Hotel Du Moulin landen. ’s Avonds draaien we alvast de luifel in en ruimen wat dingen op, anders zijn ze morgen vochtig. Morgenvroeg gaan we weer verder trekken.

Zondag 27 mei 2018:

Het is vanochtend bewolkt en het zonnetje laat na een korte periode verder verstek gaan. Ben gaat de afwas doen en Godelive doet de camper aan kant. Afrekenen bij de receptie en daarna nemen we afscheid van Guus en Corrie. Rond 10.00 uur rijden we de camping af en gaan richting Luxemburg stad. Zondagmorgen is het nog erg rustig in de dorpjes en onderweg, dus geen vertraging. Voordat we Luxemburg verlaten tanken we nog even voordelige diesel (€ 1,13 p/ltr). We rijden Frankrijk in richting Metz en Nancy via de autosnelweg. Het is daar duidelijk drukker met recreatief verkeer (auto’s met caravans, groepen motorrijders en campers enz.). Na Nancy rijden we richting Straatsburg en Basel. Het weer blijft bewolkt en af en toe krijgen we een regenbui te verduren. In het departement Haute Rhin (hoge Rijn) voert onze navigatie ons via een Departementale weg over de Col de Sainte Marie, die een klim en afdeling heeft van 10 o/o. De weg wordt smaller en is erg bochtig, maar onze camper sleurt ons en de aanhanger ferm over deze “hobbel”. Tijdens de afdaling hou ik (Ben) de camper in zijn 2e versnelling om te remmen op de motor. Volgens de verkeersborden is 30 km p/u het maximum, maar daarvoor moet ik regelmatig bijremmen. We arriveren daarna in het mijnstadje Sainte Marie aux Mines, waar de straten smal zijn en vele huizen grauw (van het mijnstof??). Als we weer op de autosnelweg zitten houden we even een pitstop houden om de benen te strekken en wat te drinken. Godelive neemt het stuur weer over en we koersen richting Basel, waar op vele plekken aan de weg wordt gewerkt. Bij de grens controleert een douanier of we onze Zwitserland autoweg vignetten hebben en wenkt dan dat we kunnen doorrijden. Tunnel in en uit, zodat je van de stad weinig te zien krijgt en de inwoners van Basel van het verkeer ook minder last hebben haha. Het einde van de middag nadert en we kiezen voor een overnachting op camping Waldhort in Reinach (voorbij Basel). Het is inmiddels erg zonnig en warm geworden, dus snel nog even van het weer genieten. Het voelt ’s avonds erg broeierig en de weersverwachting voorspelt regen en onweer, dus ook weer spullen inpakken voordat ze natregenen. Wat later op de avond komt de voorspelling uit: regen en onweer. We hebben desalniettemin lekker geslapen en geen last ondervonden van het weer.

Guus

Weer op de hoogte van jullie vorderingen succes.

Elly

Zo te lezen gaat het goed ! Een goed begin is het halve werk!?