Snoopy /Garfield reizen mee. nl

Griekenlandtrip 2019 (2)

2-5-2019 Huttwil (CH) - Parma (I)

We hebben lekker geslapen en worden wakker door stemmen nabij onze camper. Het blijkt onze Zwiterse buurman met een 2-tal medewerkers van Flyer een proefrit aan het maken is met een nieuwe elektrische fiets. Ik maak nog even een foto van de "camperbeveiliging" van de buurman, die bestaat uit hondelijnen en voerbak, maar...............geen hond. De Franse camperaar is inmiddels vertrokken en een half uurtje later vertrekken de 2 Nederlandse jonge mannen met hun truck en oplegger met Flyer fietsen. We ronden onze voorbereidingen af en gaan op weg richting Gotthard tunnel. Het is vandaag minder zonnig, maar gelukkig wel droog, dus een goede dag om te reizen. Het verkeer verloopt prima en zonder problemen passeren we dit 17 kilometer lange enkelbaanse obstakel. Aan de zuidkant van de tunnel nemen we een pauze en wisselen van bestuurder. Het verkeer richting noorden staat in de file, dus dat zal ons lot over een aantal weken zijn. We vervolgen onze weg richting Italie, terwijl we ons netjes aan de maximum 80 kilometer houden. De meeste auto's (vracht- en personenauto's) passeren ons en dat is best frustrerend, maar helaas hebben de Zwitserse en Italiaanse overheid gemeend, dat je als camper met een aanhanger maar maximaal 80 kilometer mag rijden. Bij de koffiepauze bepalen we ons einddoel voor vandaag en dat wordt dan Parma, camperplaats "Area Camper Parma". De indicatieve prijs van € 10,00 blijkt slechts voor 12 uur te gelden en dus wordt het € 20,00. Het is een camperplaats met vaste ondergrond, afgeperkte percelen, betaalautomaat, een camperbar,(sobere) toiletfaciliteiten en een sanipunt, maar wel een stevige prijs. We maken een warme maaltijd en genieten daarvan. Het wordt 's avonds al snel donker en er komt regen, maar da's geen probleem want we blijven lekker binnen vanavond. 's Avonds en 's nachts regent het nog lekker door.

3-5-2019 Parma (I) - Ancona (I)

Na een regenachtig nacht is het vanochtend nog bewolkt en zijn er buien. De douche van de camperplaats blijkt niet helemaal up-to-date, want de doucheslang en douchekop zijn duidelijk aan vervanging toe. Het water is echter prima. We ronden onze dingen af en gaan nog even shoppen bij de Lidl, die tegenover de camperplaats ligt. We vertrekken en vervolgen onze weg richting Ancona en dit verloopt prima. Het is vandaag nog steeds bewolkt, maar droog. Via Bologna en Ricioni zakken we verder af via de Adriatische kust. Onderweg zien we diverse percelen met druiven en fruitbomen. Ook zien we een serie futoristische bruggen en een spoorwegstation. Ondertussen maken we ook weer kennis met de diverse Italiaanse "lappendekens" in het asfalt en de bijzondere vormen van craquele asfalt. Tegen het einde van de middag bereiken we Ancona en gaan we overnachten op Area di Sosta Posatora. Het is ondertussen weer zonnig geworden, dus nog even buiten zitten. Het blijkt een bijzonder camperplaats, de voorzieningen zijn aanwezig, maar onderhoud staat niet bovenaan bij de eigenaar. Er staan ook diverse (vaste) caravans en campers, die aan het einde van hun levensfase blijken. Na ons komt er een Franse camperaar en een Duits stel met caravan/auto. Ik maak nog een praatje met de laatstgenoemde die ook 2 honden bij zich hebben. De lucht wordt bewolkt, maar het blijft gelukkig droog.

Mieke

Heerlijk dan hebben jullie nu de zon. Geniet

Elly

Hier is het shit!! Koud en wind en maar 8 gr! Geniet ervan!!

Corrie van Rooij

Hoi Godelive en Ben,
Leuk jullie weer te volgen op jullie reis,rij voorzichtig,denk aan mij. Dit jaar was er helaas geen camping Du Moulin met als standaardzinnetje van Guus, kom binnen, ga zitten en wat wil je drinken, komt nooit meer terug,helaas. Ik probeer er maar het beste van te maken en ik wens jullie een hele fijne werkvakantie.

Hallo Corry,
Wij hebben onze 1ste nacht in Luxemburg doorgebracht. Maar niet op Du Moulin. Het was voor ons ook even anders dan anders. Wat voorbij is komt niet meer terug. Maar hebben leuke en mooie herinneringen en die blijven hangen. Wij denken aan je. Groetjes van ons ?

Ben en Godelive van Dommelen

Aan alle mensen die ons (willen) volgen willen we melden, dat we om praktische redenen besloten hebben om onze reisblog "snogar.reismee.nl" te stoppen. Wie ons wil blijven volgen kunnen dit via de app "Polarsteps". U kunt als volger de navolgende link gebruiken en de app downloaden als volger. U hoeft natuurlijk geen eigen reisblog te starten. Volgen is voldoende.

Volg mij en mijn reizen op Polarsteps http://www.polarsteps.com/GodelivevanDommelen

Groetjes van Godelive en Ben

Ben en Godelive van Dommelen

Voor de tekst hierboven helemaal te zien telefoon even horizontaal te draaien.
Ook is Polarsteps op de computer ? te volgen. ?